Pieksämäen Moottoripyöräkerhon tarina sai alkunsa keväällä 1981. Erilaiset katsantokannat TUL:n seuran kanssa johti siihen, että Jarmo Mäensivu, Paula Pöyhönen, Heikki Nykänen, Vesa Pakkanen, Arho Jeminen sekä Heikki ja Matti Hartikka päättivät perustaa uuden moottoripyöräkerhon Pieksämäelle. Nimi kerholle saatiin lyhentämällä PiMoKe. Asiasta innostuttiin siinä määrin, etta pöytäkirjan pito unohtui. Ei auttanut muu kuin pitää uusi kokous selvin päin. Perustavaa laatua oleva kokous sai alkunsa toistamiseen Jemisen automyynnin tiloissa. Kerhon tarkoitus oli kerätä moottoripyöräilystä kiinnostuneita harrastajia saman katon alle – oli sitten kysymys kilpa-, matka- tai rakenteluharrastajista. Sama idea on säilynyt nykypäiviin asti.
Toimitilat löytyivät pikapuoliin Savontieltä, Hankkijan kiinteistöstä – vanhat Union-huoltamon tilat, jotka olivatkin aivan loistavat. Oli korjaamo-, säilytys- ja kerhotila, lämmin vesi ja sisä-wc. Mitä motoristi voi enää toivoa. Alkuun kerholle hankittiin työkaluja ym. Innostus oli valtava. Kalustoa korjailtiin ja kiilloteltiin illat pitkät. Kerho järjesti EAK-kursseja yläasteen auditoriossa ja varsinainen ajokoe suoritettiin teollisuuskylässä.
Häätö tiloista tuli aikanaan, kun rakennus päätettiin purkaa ja tilalle suunniteltiin uudet tilat, mutta vain poliisille ja tuomareille. Väliaikaiset tilat saatiin teollisuuskylästä Hallipussi 8:ta, josta häätö tuli keskellä talvea. Pyörät vietiin mm. autotalleihin. Kerhon tavaroiden tilapäinen säilytyspaikka saatiin erään kerholaisen toimesta. Seuraavaksi kokoonnuttiin Savontie 10:ssa nuorison kokoontumistiloissa. Vielä kerran palattiin Hankkijan tiloihin hetkeksi, kunnes VR:ltä vapautui varikon tilat, joissa kerho toimi 17 vuotta. Varikon tilat olivat vuokraan nähden kohtuulliset.
Vihdoin vuonna 2005 kerhotoiminnan alettua uudelleen piristyä alkoivat varikon tallitilat "ahdistaa" purku-uhan ollessa jatkuvasti päällä. Kerho aloitti keskustelut Veej'jakajan (paikallinen Leader-ryhmä, jonka kautta haetaan EU-rahoitusta) kanssa uuden tallin rakentamisesta. Hanke kuitenkin haudattiin odottamaan tulevaisuutta. Sitten tammikuussa 2008 puheenjohtaja Kari Siltalahti sai vinkin, että Soiselän Puun halli Naarajärvellä olisi tulossa myyntiin! Samana iltana olivat ensimmäiset neuvottelut yrittäjän kanssa. Hallituksen tutustuttua kiinteistöön ja annettua "siunauksensa" neuvotteluja jatkettiin. Kun saimme myönteisen päätöksen tulevasta EU-tuesta, kaupat tehtiin kesäkuussa 2008. Tiloja on kunnostettu sopiviksi kerhotoimintaan ja muutamat juhlatkin on jo järjestetty. Tiloihimme on käynyt tutustumassa motoristivieraita sekä lähikaupungeista että aina Brasiliasta ja Australiasta saakka.
Kerhon järjestämät MP-näyttelyt saivat alkunsa vuonna 1982. Näytteillä on ollut lähinnä kerholaisten omaa kalustoa. Näin jatkettiin aina vuoteen 1989 lukion tiloissa. Yleisöllä oli mahdollisuus päästä ajelulle moottoripyörän sivuvaunussa, josta sai alkunsa idea äitienpäiväajelusta, joka kuuluu edelleen kerhon toimintaan. Makkaran, kahvin ja pullan myynnillä saatiin rahaa kerhon kassaan. Helsingin MP-näyttelyyn tehtiin riehakkaita matkoja ja mukavaa oli. Myös tästä tuli perinne, joka jatkuu edelleen.
Vuodet kuluivat nopeasti ja oli aika järjestää 10-vuotisnäyttely, joka pidettiin Poleenissa. Näyttelykalustona oli omia pyöriä ja mm. Juha Hillmanin kiihdytyspyörä. Poleenissa esiintyi Backsliders bändi ja siellä esitettiin myös Easyriders elokuva. Lavalle oli laitettu pari Harley-Davidsonia tehostamaan tunnelmaa.
Supermoto-kisat järjestettiin 1990-luvun lopulla pari kertaa Pieksämäen keskustan tuntumassa asfaltti/soraradalla. Lisäksi järjestettiin vuonna 1997 veteraani MP-kisat Virtasalmen Motoparkissa. Ennen Motoparkia järjestettiin Naarajärven lentokentällä kiihdytyskisat, joissa PiMoKe toimi järjestysmiestehtävissä. Vuonna 1988 avustimme FIM-rallin järjestelyissä Kuopiossa. 1980-luvulla kerhon jäsenistö oli mm. pyörälähetteinä Jyväskylän Suurajoissa – silloin kun ralli kiersi vielä Savon sorateitä.
Kilpailutoimintaa PiMoKe:ssa ovat pitäneet yllä RR-kuljettajat Ari Kääriäinen, Arho Jeminen, Heikki Remonen, Sami Haanpää ja Antti Mykkänen. Kerhon jäsenistö on kunnostautunut myös endurossa, jäärata-ajossa, motocrossissa ja supermotossa, mm. Kääriäinen, Kaipiainen, Oittisten veljekset, Holopainen, Harinen, Honkanen ja Toropainen sekä monet muut. Supermotossa Ari Mulli voitti Suomen Cup:n vuonna 2000 ja Jukka Oittinen vuonna 2014. Pasi Oittinen sai pronssia jääradan Vet Suomen Cup:ssa vuonna 2016.
Ensimmäinen motocrossrata saatiin aikaiseksi Nikulanmäelle 1980-luvun lopulla, mutta sitten tuli ajokielto ja toiminta loppui. Seuraava harjoitusrata oli Montolassa, jossa ajeltiin aina 2000-luvulle. Vuonna 2000 saatiin ympäristölupa motocrossradan rakentamiseen Paltaselle. Vuoden 2001 lopulla saatiin myönteinen päätös POMO+ -kehittämishankeavustuksesta, jolla katettiin 48% rakennuskustannuksista. Rakennushanke ajoittui vuosille 2002-2004.
Nykyisin harrastustoiminta on painottunut matkapyöräilyn puolelle. Kalusto on parantunut ja moottoreiden kuutiotilavuus kasvanut, mikä on johtanut siihen, että matkat ovat suuntautuneet ulkomaille. 1980-luvun alussa oli eräs kerholainen käynyt hakemassa Saudi-Arabiasta uuden Honda Goldwing pyörän, jota voidaan pitää lähtölaukauksena kaukomatkailulle. Pohjoismaissa oli toki jo ajeltu ennenkin. Eurooppa on kerholaisten toimesta valloitettu moneen kertaan, niin kesällä kuin myös Elefanten-treffissä talvella – hyvä näin ja matka jatkuu. Nykyisin pyöräkalusto on japsi-voittoista, vaikka eurooppalaista ja jenkkikalustoakin kerhosta löytyy.